sobota, 31 stycznia 2015

Anoreksja

W tym poście chciałam poruszyć temat anoreksji.
Niestety najczęstszym powodem tej choroby u nastolatek są koledzy z klasy. Zazwyczaj chłopaki dogadują dziewczyną (nawet tym najszczuplejszym) że są grube, brzydkie itp. Takie właśnie dokuczanie "na żarty" nie jest najlepsze w skutkach. Raczej każda dziewczyna chce się podobać chłopakom, dlatego bierze sobie do serca wszystko co mówią inni...
Taki problem trzeba potraktować poważnie
  • Nie naśmiewajcie się z osób chorych na anoreksję 
  • Musicie je wspierać i namówić na "jedzenie"
  • Próbujcie wytłumaczyć skutki nie jedzenia 
Gdy podejrzewacie kogoś o anoreksję
  • Porozmawiajcie z tą osobą o tym problemie 
  • Nie wytykajcie jej tego 
  • Mogą być to tylko wasze podejrzenia 
Gdy jesteś świadkiem :
Chodzi mi bardziej o to gdy słyszysz jak inni upokarzają inną osobę z klasy
  • Zareaguj nie bądź obojętny 
  • Pomóż jej 
  • wytłumacz "Klasowym Łobuzom" że tak się nie robi i do czego to może doprowadzić
A teraz trochę o anoreksji 
 Anoreksja (jadłowstręt psychiczny) to poważna choroba, charakteryzująca się umyślną utratą masy ciała, która jest indukowana i utrwalana przez pacjenta. Objawy anoreksji do pewnego momentu zwykle pozostają niezauważone przez otoczenie. Dopiero znaczna utrata wagi wskazuje bliskim chorej, że mają do czynienia z zaburzeniami łaknienia. W tym momencie rodzina próbuje znaleźć przyczyny anoreksji, jednak często są one bardzo złożone i głęboko zakorzenione. Leczenie anoreksji wymaga pomocy psychiatry, gdyż w rzeczywistości jest to choroba psychiczna, która prowadzi do zaburzenia postrzegania samego siebie.
  

4 komentarze:

  1. choc mi do anoreksji bardzo daleko, duzo o niej kiedys czytalam. idealny obrazek ten an poczatku tekstu, swietnie ukazuje prawde

    zapraszam również do mnie
    Lifestyle przeplatany fotografią - www.xavilove.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też wiele o niej czytałam i też mi do niej daleko... Wejdę na twojego bloga w wolnej chwili :D

      Usuń
  2. Zostałaś nominowana do LBA. Szczegóły u mnie:
    liveteen17.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń